Pohon LPGVozidlá Piaggio sú od roku 2000 k dispozícii aj s pohonom LPG (skvapalnený propán bután), ktorý spoločnosť Piaggio vyvinula v spolupráci s renomovanou talianskou firmou BRC a ponúka ho pre všetky základné a väčšinu špeciálnych verzií vozidiel. Vozidlá Porter a MAxxi sú vybavené motorom Daihatsu 1300 16 V pri ktorom je dbané na optimalizáciu nového vstrekovacieho systému IG tak, aby bolo možné plne využiť jeho výkon a pružnosť. Táto jednotka presne ovláda dávkovanie LPG/vzduch v závislosti od údajov z lambda sondy, a hodnôt o otáčkach motora, podtlaku v sacom potrubí a teplote plynu, tak aby bol optimalizovaný výkon motora, jeho spotreba a obsah škodlivin vo výfukových plynoch. Samozrejmosťou je aj automatické prepínanie prívodu plynu a benzínu pri štartovaní v závislosti od teploty motora.Priemerná spotreba LPG pri striedavej prevádzke je približne len o 10% vyšší oproti benzínu pričom výkon motora je 46,8 KW pri 4.500 otáčkach za min. Novinkou firmy BRC, aplikovanou pri LPG pohone je, že palubný diagnostický systém kontroluje aj celú prevádzku na plyn. Pri pretrvávajúcich problémoch tak servisný technik dostane informáciu pri prevádzke na benzín aj plyn, čo prispeje k rýchlemu vyhľadaniu a vyriešeniu existujúcich problémov.Výhodnosť pohonu LPG dozaista utvrdzuje aj rýchlo sa rozvíjajúca sieť čerpacích staníc LPG na Slovensku (v súčasnosti približne 250), pričom ceny LPG sa trvalo pohybujú pod polovicou ceny benzínu, čo zabezpečuje veľku finančnú úsporu a tým aj rýchlu návratnosť vložených prostriedkov. Umiestnenie najdôležitejších prvkov systému: 1.regulátor tlaku,1a.elektromagnetický ventil, 2.dávkovač, 3.rozvádzač, 4.riadiaca jednotka vstrek.systému, 5.indikátor plyn/benzín, 6.uzatvárací ventil, 7.tlaková zátka, 8.nádrž LPG, 9.diagnostický systém, 10,11,12,13,14,16,17.tlakové potrubia. |